Železničné reportáže zo Slovenska

Počet správ: 1 253       Stránky so správami: /63

Neměli jsme vždy zelenou Správa obsahuje fotogalériu

21.11.2016 8:00, Autor: Luděk Šimek
„Náš vlak má zelenou," zpíváme si v písničkách. „Mládí má zelenou“, „Tento projekt dostal zelenou“... – samá okřídlená úsloví, v nichž zelená barva je symbolem naděje a volné cesty bez překážek. Každý ví, že význam těchto slovních spojení je přenesený ze semaforů na křižovatkách i z drážních návěstidel, kde znamená „volno“. Tento význam však zelená barva nemá odedávna, ba ani od začátků drážní dopravy. Pokračovanie...  Diskusia: 78

Z vernisáže výstavy o histórii železnice v Seredi Správa obsahuje fotogalériu

18.11.2016 8:00, Autor: Marek L. Guspan
Mnohé akcie, ktoré sa konajú nielen v súvislosti so železnicou, sú tak „utajené“, že človek sa o nich dozvie až z televíznych správ alebo iných spravodajských zdrojov po tom, ako prebehnú. Našťastie udalosť, ktoré sa konala 15. novembra 2016 v Mestskom múzeu v Seredi do tejto kategórie nepatrí. Aj keď veľa nechýbalo, pretože som sa o nej dozvedel iba dva dni pred jej konaním z jedného regionálneho webu. Pokračovanie...  Diskusia: 6

Tlačová konferencia ZSSK - znovuzavedenie InterCity vlakov

16.11.2016 8:00, Autor: Ing. Igor Molnár
Na začiatku všetkého bola výzva od Zbynka o tom, kto by mal záujem zúčastniť sa tlačovej konferencie ZSSK k obnoveným IC vlakom a novinkám v GVD 2016/2017. A keďže som mal v tom čase cestu do Bratislavy a voľný program na piatkové dopoludnie, tak som neváhal a prijal túto ponuku. Pokračovanie...  Diskusia: 20

Do Olomouca nielen za „kyklopom“ Správa obsahuje fotogalériu

6.11.2016 8:00, Autor: Ondrej Krajňák
Zaujala ma výzva na zdokumentovanie nostalgického Ostravana s kyklopom na čele. Prototypy sú vždy hlavným cieľom môjho vlakofilného usilovania. Kyklopa som už síce videl, bolo to 12.9.1998 na jednej akcii v Karvinej, ale vtedy nebol naštartovaný. Vidieť ho na čele vlaku je niečo iné. Zúčastniť sa jazdy týmto vlakom som z časových dôvodov nemohol. Ostávala mi len možnosť celodenného výletu niekam na jeho trasu. Pokračovanie...  Diskusia: 50

Fotopostrehy z koridoru Správa obsahuje fotogalériu

31.10.2016 8:00, Autor: Kamil Korecz
V dnešnej, slovom krátkej, ale obrazovo pomerne bohatej aktualite sa pozrieme na stav prebiehajúcich stavebných prác na koridorovej trati č. 120 ŽSR. Zdokumentovaný je traťový úsek medzi Žilinou a Zlatovcami, ktoré po novom nesú názov Trenčín–Zlatovce. Všetky fotky vznikli dňa 16.10.2016 cez presklenie zadných dverí rýchlika R 602 Čingov a osobného vlaku Os 3382. Pokračovanie...  Diskusia: 30

Jake buľi margecanske fajnoty Správa obsahuje fotogalériu

25.10.2016 8:00, Autor: Ondrej Krajňák
Ta fajne buľi, ľem kebi cali dzeň ňeľapalo. Rok ubehol a opäť sa v Margecanoch konala pekná akcia. V tomto roku sa niesli Margecianske fajnoty aj v duchu okrúhleho výročia trate Margecany - Červená Skala. Pred 80 rokmi začali premávať vlaky údolím Hnilca. O histórii tejto krásnej trate sa dočítate na mnohých internetových stránkach aj v iných zdrojoch. Pokračovanie...  Diskusia: 14

Cez Łupkowský tunel do Poľska Správa obsahuje video Správa obsahuje fotogalériu

18.10.2016 8:00, Autor: Ondrej Krajňák
Trať číslo 191 je bohatá na svoju históriu. Táto, pôvodne uhorsko-halíčska železnica, bola ťažko skúšaná svetovými vojnami. Prešla niekoľkými zmenami. Istý čas bola trať dvojkoľajná, ale po rozpade Rakúsko-Uhorska a vzniku nástupníckych štátov klesol význam spojenia i dopravy na trati a následne počas hospodárskej krízy v roku 1932 druhá koľaj zanikla. Pokračovanie...  Diskusia: 20

Vlaky, nádraží, já, vnoučata a spousta přátel Správa obsahuje video Správa obsahuje fotogalériu

16.10.2016 8:00, Autor: Karel Furiš
Tak by se dalo nazvat posledních pár měsíců, které jsem s železnicí prožil. Jako důchodce už nárok na dovolenou nemám, a tak nějaké plánování na určitou dobu už neprovádím. Ke kolejím se vydám v době, kdy mám čas a hlavně vlakofilní absťák. Během roku mám vždy takové to pravidelné ježdění na nejznámější akce, většinou na Slovensku. Pokračovanie...  Diskusia: 21

Z Malaciek do Kútov a späť Správa obsahuje fotogalériu

13.10.2016 8:00, Autor: Braňo Lapčík
Jedného dňa mi prišiel mail, že som prijatý na pracovný pohovor do Kovotvaru Kúty. Tak som sa rozhodol ísť vlakom, spraviť si aj pekný výlet a pokúsiť sa zaznamenať jeho priebeh z pohľadu železničného fanúšika. Predpoveď počasia hlásila polooblačno a zimu, tak som sa príslušne vystrojil a vyrazil som. Ráno o siedmej som nasadol na autobus z môjho bydliska do Malaciek. Pokračovanie...  Diskusia: 20

Stanica Mirage, nastupovať! Správa obsahuje fotogalériu

28.9.2016 8:00, Autor: Martin
Tak sa nazývala výstava, ktorá v dňoch 7. - 21. septembra tohto roku prebehla v žilinskom obchodnom centre Mirage na 1. poschodí. Výstava bola venovaná železnici z čias minulých aj súčasných. V presklených vitrínach sa nachádzali modely rušňov aj vagónov v mierke 1 : 120 (veľkosť TT) a zároveň aj veci, ktoré v minulosti boli súčasťou práce na železnici. Pokračovanie...  Diskusia: 8

Letné jazdy Kométy v Tatrách Správa obsahuje fotogalériu

25.9.2016 8:00, Autor: Mayo
Historická tatranská Kométa potešila návštevníkov Vysokých Tatier aj v počas nedávno skončeného leta. Počas júla a augusta sa z popradského depa vydala na trate Tatranských elektrických železníc každú druhú nedeľu aby previezla všetkých tých, ktorí zatúžili zažiť pocit z jazdy tak ako ho cestujúci v Tatrách prežívali pred 100 rokmi. Pokračovanie...  Diskusia: 2

Deň (ne)otvorených dverí v ŽOS Zvolen Správa obsahuje fotogalériu

18.9.2016 8:00, Autor: Ondrej Krajňák
V sobotu 10.9.2016 bol v Železničných opravovniach a strojárňach Zvolen Deň otvorených dverí. Akcia ma dosť zaujala. Keďže sa zaujímam o rušne a ich históriu a vývoj, vediac, že v tejto fabrike sa rôzne rušne prerábajú a vyvíjajú sa nové, naivne som sa vybral na túto akciu v očakávaní, že uvidím niečo z technológie týchto premien vo výrobných halách. Pokračovanie...  Diskusia: 36

Aký bol tohtoročný Deň železnice v Humennom Správa obsahuje video Správa obsahuje fotogalériu

10.9.2016 8:00, Autor: Ondrej Krajňák
Podvihorlatský železničný spolok Vás pri príležitosti Pamätných dní mesta Humenné srdečne pozýva na podujatie IV. Deň železnice 2016, ktoré sa bude konať v sobotu dňa 3. septembra 2016 v areáli rušňového depa v Humennom. Tak znelo stručné pozvanie na akciu, ktorá sľubovala nielen vyloženým priaznivcom železnice, ale aj všetkým „civilným osobám“ pekné zážitky. Pokračovanie...  Diskusia: 30

Výlet na Kremnické gagy a vynikajúcu divinu do Kremnice

7.9.2016 8:00, Autor: Miroslav Sekela
V nedeľu 28. augusta 2016 zorganizovali „rendezáci“ z Klubu priateľov histórie železničnej dopravy jazdu s motorovým vozňom M 262.007 na Európsky festival humoru a satiry Kremnické gagy do Kremnice. Pokračovanie...  Diskusia: 4

TT víkend Žilina 2016

21.8.2016 18:00, Autor: Ing.arch. Michal Gáborík
Zdravíme železničných modelárov a fanúšikov železnice. Pozývame vás na 8. ročník „TT víkendu Žilina“ konaný pri príležitosti 10. výročia založenia nášho klubu a otvotený pre verejnosť v dňoch 26. a 27. augusta. Pokračovanie...  Diskusia: 1

Novinársky výlet ZSSK do Prahy k výročiu „Slovenskej strely“ Správa obsahuje fotogalériu

15.8.2016 8:00, Autor: Ondrej Krajňák
Ako je už známe z nedávnej aktuality môjho pražského kolegu, 11. augusta tohto roku sa v hlavnom meste Českej republiky stretli vrcholní predstavitelia Českých dráh a Železničnej spoločnosti Slovensko, aby si originálnym spôsobom pripomenuli 80 rokov rýchleho vlakového spojenia Bratislavy a Prahy. ZSSK na toto podujatie pozvala zástupcov médií a ponúkla im aj sprievodný program. Pokračovanie...  Diskusia: 26

Znovuotvorenie Starého mosta v Bratislave Správa obsahuje fotogalériu

13.8.2016 8:00, Autor: Juraj Földes
Po druhýkrát znovu postavený 460 m dlhý Starý most v Bratislave sa mestu podarilo prevziať od zhotoviteľa, združenia Eurovia SK tesne pred koncom roka, a to 15.12.2015. Dielo bolo treba vyfakturovať do Silvestra, aby sa dal uplatniť kompletný príspevok z Európskej únie vo výške okolo 50 miliónov € - 85% schválených investičných nákladov (bez DPH). Pokračovanie...  Diskusia: 36

Ako sme využili výluku vo Fiľakove Správa obsahuje fotogalériu

30.7.2016 8:00, Autor: Ondrej Krajňák
Už som spomínal v predošlej reportáži, že môj brat je okrem iného aj železničný cestovateľ. Toho typu, akému Česi hovoria „projížděč“. Chce prejsť všetky trate na Slovensku. Medzi prejdené trate počíta i rôzne spojky. Po ktorých nepremávajú osobné vlaky, prejde ich peši. Jedna spojka, dosť dlhá na prejdenie peši, je spojka vo Fiľakove. Premávajú po nej len nákladné vlaky. Túto spojku ešte nemal prejdenú. Pokračovanie...  Diskusia: 4

Moje prvé FIPkárčenie: Trampoty po nočnej

21.7.2016 8:00, Autor: Oliver Dučák
V nasledujúcich častiach vám prevediem mojimi zážitkami a dojmami z mojej návštevy krajiny zvanej Rzeczpospolita Polska, ktorú pravdepodobne vačšina z nás pozná len z jej južnej časti, ktorej severnú hranicu tvorí mesto Kraków. Počas 3 dní som sa vydal na výpravu k pobrežiu Baltského mora do okolia Trojmestia, konkrétne do mestečka Rumia na návštevu kamaráta Roba. Pozrime sa teda ako prebiehala moja odysea k poľskému pobrežiu. Pokračovanie...  Diskusia: 52

Čo nového na trati do Plaveckého Mikuláša Správa obsahuje fotogalériu

20.7.2016 8:00, Autor: Braňo Lapčík
Dňa 10.7.2016 som sa rozhodol, že sa vydám na výlet do Plaveckého Podhradia. Tento výlet som si naplánoval pôvodne s kamarátom Petrom, keďže však z pracovných dôvodov nemohol, išiel som sám. Ráno som nasadol na autobus o 10:58 hod. do Rohožníka, kde som si počkal na spoj o 11:58 do Prieval. Vystúpil som na zastávke Plavecký Mikuláš rázc. Odkiaľ som šiel na stanicu do Mikuláša. Pokračovanie...  Diskusia: 13