Železničné reportáže zo Slovenska

Počet správ: 1 244       Stránky so správami: /63

Stanica Mirage, nastupovať! Správa obsahuje fotogalériu

28.9.2016 8:00, Autor: Martin
Tak sa nazývala výstava, ktorá v dňoch 7. - 21. septembra tohto roku prebehla v žilinskom obchodnom centre Mirage na 1. poschodí. Výstava bola venovaná železnici z čias minulých aj súčasných. V presklených vitrínach sa nachádzali modely rušňov aj vagónov v mierke 1 : 120 (veľkosť TT) a zároveň aj veci, ktoré v minulosti boli súčasťou práce na železnici. Pokračovanie...  Diskusia: 1

Letné jazdy Kométy v Tatrách Správa obsahuje fotogalériu

25.9.2016 8:00, Autor: Mayo
Historická tatranská Kométa potešila návštevníkov Vysokých Tatier aj v počas nedávno skončeného leta. Počas júla a augusta sa z popradského depa vydala na trate Tatranských elektrických železníc každú druhú nedeľu aby previezla všetkých tých, ktorí zatúžili zažiť pocit z jazdy tak ako ho cestujúci v Tatrách prežívali pred 100 rokmi. Pokračovanie...  Diskusia: 2

Deň (ne)otvorených dverí v ŽOS Zvolen Správa obsahuje fotogalériu

18.9.2016 8:00, Autor: Ondrej Krajňák
V sobotu 10.9.2016 bol v Železničných opravovniach a strojárňach Zvolen Deň otvorených dverí. Akcia ma dosť zaujala. Keďže sa zaujímam o rušne a ich históriu a vývoj, vediac, že v tejto fabrike sa rôzne rušne prerábajú a vyvíjajú sa nové, naivne som sa vybral na túto akciu v očakávaní, že uvidím niečo z technológie týchto premien vo výrobných halách. Pokračovanie...  Diskusia: 36

Aký bol tohtoročný Deň železnice v Humennom Správa obsahuje video Správa obsahuje fotogalériu

10.9.2016 8:00, Autor: Ondrej Krajňák
Podvihorlatský železničný spolok Vás pri príležitosti Pamätných dní mesta Humenné srdečne pozýva na podujatie IV. Deň železnice 2016, ktoré sa bude konať v sobotu dňa 3. septembra 2016 v areáli rušňového depa v Humennom. Tak znelo stručné pozvanie na akciu, ktorá sľubovala nielen vyloženým priaznivcom železnice, ale aj všetkým „civilným osobám“ pekné zážitky. Pokračovanie...  Diskusia: 31

Výlet na Kremnické gagy a vynikajúcu divinu do Kremnice

7.9.2016 8:00, Autor: Miroslav Sekela
V nedeľu 28. augusta 2016 zorganizovali „rendezáci“ z Klubu priateľov histórie železničnej dopravy jazdu s motorovým vozňom M 262.007 na Európsky festival humoru a satiry Kremnické gagy do Kremnice. Pokračovanie...  Diskusia: 4

TT víkend Žilina 2016

21.8.2016 18:00, Autor: Ing.arch. Michal Gáborík
Zdravíme železničných modelárov a fanúšikov železnice. Pozývame vás na 8. ročník „TT víkendu Žilina“ konaný pri príležitosti 10. výročia založenia nášho klubu a otvotený pre verejnosť v dňoch 26. a 27. augusta. Pokračovanie...  Diskusia: 1

Novinársky výlet ZSSK do Prahy k výročiu „Slovenskej strely“ Správa obsahuje fotogalériu

15.8.2016 8:00, Autor: Ondrej Krajňák
Ako je už známe z nedávnej aktuality môjho pražského kolegu, 11. augusta tohto roku sa v hlavnom meste Českej republiky stretli vrcholní predstavitelia Českých dráh a Železničnej spoločnosti Slovensko, aby si originálnym spôsobom pripomenuli 80 rokov rýchleho vlakového spojenia Bratislavy a Prahy. ZSSK na toto podujatie pozvala zástupcov médií a ponúkla im aj sprievodný program. Pokračovanie...  Diskusia: 26

Znovuotvorenie Starého mosta v Bratislave Správa obsahuje fotogalériu

13.8.2016 8:00, Autor: Juraj Földes
Po druhýkrát znovu postavený 460 m dlhý Starý most v Bratislave sa mestu podarilo prevziať od zhotoviteľa, združenia Eurovia SK tesne pred koncom roka, a to 15.12.2015. Dielo bolo treba vyfakturovať do Silvestra, aby sa dal uplatniť kompletný príspevok z Európskej únie vo výške okolo 50 miliónov € - 85% schválených investičných nákladov (bez DPH). Pokračovanie...  Diskusia: 36

Ako sme využili výluku vo Fiľakove Správa obsahuje fotogalériu

30.7.2016 8:00, Autor: Ondrej Krajňák
Už som spomínal v predošlej reportáži, že môj brat je okrem iného aj železničný cestovateľ. Toho typu, akému Česi hovoria „projížděč“. Chce prejsť všetky trate na Slovensku. Medzi prejdené trate počíta i rôzne spojky. Po ktorých nepremávajú osobné vlaky, prejde ich peši. Jedna spojka, dosť dlhá na prejdenie peši, je spojka vo Fiľakove. Premávajú po nej len nákladné vlaky. Túto spojku ešte nemal prejdenú. Pokračovanie...  Diskusia: 4

Moje prvé FIPkárčenie: Trampoty po nočnej

21.7.2016 8:00, Autor: Oliver Dučák
V nasledujúcich častiach vám prevediem mojimi zážitkami a dojmami z mojej návštevy krajiny zvanej Rzeczpospolita Polska, ktorú pravdepodobne vačšina z nás pozná len z jej južnej časti, ktorej severnú hranicu tvorí mesto Kraków. Počas 3 dní som sa vydal na výpravu k pobrežiu Baltského mora do okolia Trojmestia, konkrétne do mestečka Rumia na návštevu kamaráta Roba. Pozrime sa teda ako prebiehala moja odysea k poľskému pobrežiu. Pokračovanie...  Diskusia: 52

Čo nového na trati do Plaveckého Mikuláša Správa obsahuje fotogalériu

20.7.2016 8:00, Autor: Braňo Lapčík
Dňa 10.7.2016 som sa rozhodol, že sa vydám na výlet do Plaveckého Podhradia. Tento výlet som si naplánoval pôvodne s kamarátom Petrom, keďže však z pracovných dôvodov nemohol, išiel som sám. Ráno som nasadol na autobus o 10:58 hod. do Rohožníka, kde som si počkal na spoj o 11:58 do Prieval. Vystúpil som na zastávke Plavecký Mikuláš rázc. Odkiaľ som šiel na stanicu do Mikuláša. Pokračovanie...  Diskusia: 13

Tri odklonové dni

15.7.2016 8:00, Autor: Bc. Jozef Gulík
Železničná trať Zvolen - Krupina - Šahy patrí medzi tie, ktoré dnes slúžia iba nákladnej doprave. Jej vyťaženie je premenlivé v závislosti od toho-ktorého obdobia a konkrétneho úseku. V posledných rokoch sa pritom už viackrát stalo, že došlo k jej prerušeniu a záťaž sa musela porúčať odklonovou trasou cez Šahy a Čatu. Jeden z nich nastal aj na jar tohto roku. O čo väčšie však boli očakávania, o to slabšia bola skutočnosť, ktorá napokon vydá iba na krátku obrazovú spomienku. Pokračovanie...  Diskusia: 7

„Slovenská strela“ dnes slaví osmdesátiny Správa obsahuje fotogalériu

13.7.2016 8:00, Autor: Mgr. Petr Šťáhlavský, Zdroj: České dráhy, a.s.
Ve středu 13. července to je 80 let, kdy vyjel na svou trasu mezi Bratislavou a Prahou poprvé legendární motorový expres Slovenská strela. Založil tak tradici expresního spojení obou metropolí. Předválečný motorový expres se stal železniční legendou v Čechách, na Moravě i na Slovensku díky neobvyklému aerodynamickému tvaru, komfortu i desítky let nepřekonanému rychlostnímu rekordu na trati Bratislava – Praha. Pokračovanie...  Diskusia: 21

Ako sme išli z Múzea dopravy motorákom do Karpát Správa obsahuje fotogalériu

8.7.2016 8:00, Autor: Ondrej Krajňák
Môj brat je tiež vlakofil. Okrem modelárstva či fotografovania vlakov aj cestuje. Už len dve trate mu chýbajú, aby mal prejdené všetky štreky na Slovensku. On mi navrhol, aby sme využili pozvánku na jazdu po trati č. 117, ktorú ešte nemal prejdenú. Neváhal som a súhlasil som. Ja nie som až taký cestovateľ, že by som musel mať všetko prejdené, ale previezť sa po trati, na ktorej už osobná doprava nefunguje, vždy poteší. Pokračovanie...  Diskusia: 22

Z Kvetoslavova do Šamorína bez koľajníc Správa obsahuje fotogalériu

13.6.2016 8:00, Autor: Dávid Šajgalík
Článok o bývalej trati Kvetoslavov – Šamorín (ŽSR 802) táto stránka už pred desiatimi rokni priniesla. Ale prejsť sa po telese bývalej trate „po vlastných“ som ako obyvateľ susedného Hamuliakova bral takmer ako povinnosť. Život je však zmena a ja som sa už o niekoľko týždňov sťahoval od priateľky, aj z Hamuliakova. Po celkovo dvoch sťahovaniach som už fotky považoval za nenávratne stratené. Pokračovanie...  Diskusia: 26

Oslavy 120. výročia príchodu prvého vlaku na hornú Nitru Správa obsahuje fotogalériu

27.5.2016 8:00, Autor: Miroslav Sekela
V tomto roku uplynie 120 rokov od príchodu prvého vlaku na hornú Nitru. Pri príležitosti tohto okrúhleho výročia boli v sobotu 14. mája vypravené mimoriadne historické vlaky na trati Prievidza – Veľké Bielice a späť. Keďže túto trať mám takpovediac „za rohom“, účasť na tejto akcii som si nemohol nechať ujsť. Pokračovanie...  Diskusia: 5

12. narozeniny VLAKY.NET očima novopečeného redaktora Správa obsahuje fotogalériu

26.5.2016 8:00, Autor: Dominik Havel
Když se na tu objevila pozvánka na narozeninovou jízdu, příliš pozornosti jsem jí nevěnoval. Avšak později jsem si uvědomil, že bych se přeci jen zúčastnit mohl. Kdy jindy se mi coby Východočechovi poštěstí, že Vlaky.net budou tak blízko, že celou akci i s cestou stihnu za jediný den? Zamluvil jsem si tedy 54. místo z 56 a těšil se na výlet do relativně čerstvé ciziny a především na setkání s kamarády, které jsem do té doby osobně neznal. Pokračovanie...  Diskusia: 27

Tri doplnky Správa obsahuje fotogalériu

22.5.2016 8:00, Autor: Ing. František Smatana
Do tohto článku som vtesnal doplnky a spresnenia mojich troch príspevkov predošlých. Samostatne by boli príliš krátke aj pre uverejnenie v krátkych správach, ale dokopy to ide. Tak ako tri Svätoplukove prúty. Alebo Trojdohoda. Či vepřo, knedlo a zelo. Švédska trojka (bez komentára). A samozrejme typické naše pivo, rum a borovička. Pokračovanie...  Diskusia: 10

Trenčín – prekládka chynorianskej trate Správa obsahuje fotogalériu

19.5.2016 8:00, Autor: Ing. František Smatana
Umelci niekedy začínajú svoje vystúpenia slovami „moji priaznivci sa ma pýtajú na …“. Mňa sa zatiaľ nikto nepýta a námety na svoje články si musím vymýšľať sám. Tento som začal písať po prečítaní krátkej správy na našom webe. Pripomenul mi, že zatiaľ čo som sa rekonštrukcii hlavnej trate venoval pravidelne počas prác na nej, chynoranská trať na svoju chvíľu stále čaká. Ale len do dnes, jej 5 minút slávy je tu. Pokračovanie...  Diskusia: 17

Jak jsem jel letošní narozeniny magazínu VLAKY.NET oslavit Správa obsahuje fotogalériu

16.5.2016 8:00, Autor: Jiří Řechka
Sedmého května tohoto roku se opět uskutečnila narozeninová jízda našeho internetového magazínu VLAKY.NET. Byla v pořadí dvanáctá a já jsem se jí po roční pauze zúčastnil také. Chci vám ukázat něco z toho, co jsem prožil během cesty na toto setkání a pak i při návratu domů. Moje putování začalo v Praze na hlavním nádraží odjezdem Metropolu do Bratislavy. Pokračovanie...  Diskusia: 18