Železničné aktuality zo Slovenska

Počet správ: 2 728       Stránky so správami: /137

Ako sme využili výluku vo Fiľakove Správa obsahuje fotogalériu

30.7.2016 8:00, Autor: Ondrej Krajňák
Už som spomínal v predošlej reportáži, že môj brat je okrem iného aj železničný cestovateľ. Toho typu, akému Česi hovoria „projížděč“. Chce prejsť všetky trate na Slovensku. Medzi prejdené trate počíta i rôzne spojky. Po ktorých nepremávajú osobné vlaky, prejde ich peši. Jedna spojka, dosť dlhá na prejdenie peši, je spojka vo Fiľakove. Premávajú po nej len nákladné vlaky. Túto spojku ešte nemal prejdenú. Pokračovanie...  Diskusia: 3

Motorovým vlakom a loďou do Sárospataku

23.7.2016 8:00, Zdroj: OZ Detská železnica Košice
OZ Detská železnica Košice a Klub historických koľajových vozidiel pri Rušňovom depe Haniska pri Košiciach vás srdečne pozývajú na jazdu historickým vlakom a loďou z Košíc do Sárospataku (Maďarsko) a späť. Z hlavnej železničnej stanice v Košiciach odchádzame 30. júla 2016 o 7:20 hod. V cene 30 € (16 a viac rokov) a 25 € (3 - 15 rokov) je zahrnutá cesta vlakom aj loďou a návšteva hradu. Pokračovanie...  Diskusia: 2

Moje prvé FIPkárčenie: Trampoty po nočnej

21.7.2016 8:00, Autor: Oliver Dučák
V nasledujúcich častiach vám prevediem mojimi zážitkami a dojmami z mojej návštevy krajiny zvanej Rzeczpospolita Polska, ktorú pravdepodobne vačšina z nás pozná len z jej južnej časti, ktorej severnú hranicu tvorí mesto Kraków. Počas 3 dní som sa vydal na výpravu k pobrežiu Baltského mora do okolia Trojmestia, konkrétne do mestečka Rumia na návštevu kamaráta Roba. Pozrime sa teda ako prebiehala moja odysea k poľskému pobrežiu. Pokračovanie...  Diskusia: 52

Čo nového na trati do Plaveckého Mikuláša Správa obsahuje fotogalériu

20.7.2016 8:00, Autor: Braňo Lapčík
Dňa 10.7.2016 som sa rozhodol, že sa vydám na výlet do Plaveckého Podhradia. Tento výlet som si naplánoval pôvodne s kamarátom Petrom, keďže však z pracovných dôvodov nemohol, išiel som sám. Ráno som nasadol na autobus o 10:58 hod. do Rohožníka, kde som si počkal na spoj o 11:58 do Prieval. Vystúpil som na zastávke Plavecký Mikuláš rázc. Odkiaľ som šiel na stanicu do Mikuláša. Pokračovanie...  Diskusia: 13

„Slovenská strela“ dnes slaví osmdesátiny Správa obsahuje fotogalériu

13.7.2016 8:00, Autor: Mgr. Petr Šťáhlavský, Zdroj: České dráhy, a.s.
Ve středu 13. července to je 80 let, kdy vyjel na svou trasu mezi Bratislavou a Prahou poprvé legendární motorový expres Slovenská strela. Založil tak tradici expresního spojení obou metropolí. Předválečný motorový expres se stal železniční legendou v Čechách, na Moravě i na Slovensku díky neobvyklému aerodynamickému tvaru, komfortu i desítky let nepřekonanému rychlostnímu rekordu na trati Bratislava – Praha. Pokračovanie...  Diskusia: 21

Ako sme išli z Múzea dopravy motorákom do Karpát Správa obsahuje fotogalériu

8.7.2016 8:00, Autor: Ondrej Krajňák
Môj brat je tiež vlakofil. Okrem modelárstva či fotografovania vlakov aj cestuje. Už len dve trate mu chýbajú, aby mal prejdené všetky štreky na Slovensku. On mi navrhol, aby sme využili pozvánku na jazdu po trati č. 117, ktorú ešte nemal prejdenú. Neváhal som a súhlasil som. Ja nie som až taký cestovateľ, že by som musel mať všetko prejdené, ale previezť sa po trati, na ktorej už osobná doprava nefunguje, vždy poteší. Pokračovanie...  Diskusia: 22

S papagájom na Európske ľudové remeslo do Kežmarku

5.7.2016 8:00, Zdroj: Klub železničných historických vozidiel Poprad
Klub železničných historických vozidiel Poprad a mesto Kežmarok v spolupráci s organizátormi Európskeho ľudového remesla v Kežmarku pripravili pre cestujúcich a návštevníkov EĽRO 2016 možnosť odviezť sa na trase Poprad - Kežmarok a späť historickým vlakom ťahaným parnou lokomotívou 477.013. Parný vlak na 26. ročník medzinárodného festivalu bude premávať dňa 9.7.2016. Pokračovanie...

Nostalgickým vlakom do Starej Ľubovne

1.7.2016 8:00, Zdroj: OZ Detská železnica Košice
Prázdninujúce deti a ich rodičia si budú už 5. júla spoločne užívať voľno. Využiť ho môžu na rodinný výlet nostalgickým motorovým vlakom na Cyrilometodské slávnosti pod Ľubovnianskym hradom, na ktorý pozýva občianske združenie Detská železnica Košice. Voľné chvíle v cieli cesty si môžu cestujúci spríjemniť prehliadkou stredovekého hradu, skanzenu ľudovej architektúry, ukážkou remesiel, folklóru či liturgie v staroslovienčine. Pokračovanie...  Diskusia: 1

Leto s tatranskou Kométou 2016

30.6.2016 8:00, Zdroj: VKŽ Poprad
Občianske združenie Veterán klub železníc Poprad oznamuje verejnosti, že historická tatranská električka KOMÉTA bude v letnej sezóne 2016 premávať na tratiach tatranských elektrických železníc na trase Poprad – Starý Smokovec – Tatranská Lomnica (3x) – Starý Smokovec – Poprad. Historická električka zaháji letnú sezónu v nedeľu 3.7.2016 a jazdami počas každej druhej nedele bude premávať do 28.8.2016. Pokračovanie...  Diskusia: 1

Mimoriadny vlak na InnoTrans Berlín

21.6.2016 8:00, Zdroj: WAGON SERVICE Travel
Spoločnosť WAGON SERVICE travel vypraví aj v tomto roku mimoriadny vlak na medzinárodný veľtrh koľajovej dopravy a techniky InnoTrans Berlin v termíne 20. 9. - 22. 9. 2016. Mimoriadny vlak vyrazí z Bratislavy, bude pokračovať cez Žilinu, Ostravu a Prahu do Berlína. Výhodou cesty mimoriadnym vlakom je možnosť prenocovania vo vlaku, bez nutnosti ubytovania v Berlíne. Pokračovanie...

Z Kvetoslavova do Šamorína bez koľajníc Správa obsahuje fotogalériu

13.6.2016 8:00, Autor: Dávid Šajgalík
Článok o bývalej trati Kvetoslavov – Šamorín (ŽSR 802) táto stránka už pred desiatimi rokni priniesla. Ale prejsť sa po telese bývalej trate „po vlastných“ som ako obyvateľ susedného Hamuliakova bral takmer ako povinnosť. Život je však zmena a ja som sa už o niekoľko týždňov sťahoval od priateľky, aj z Hamuliakova. Po celkovo dvoch sťahovaniach som už fotky považoval za nenávratne stratené. Pokračovanie...  Diskusia: 26

RENDEZ 2016 - 18. celoslovenský zraz historických železničných vozidiel

10.6.2016 8:00, Zdroj: MDC - VVÚŽ
K podujatiu RENDEZ 2016 po predošlých 17 ročníkoch asi nie je potrebné žiadnemu fanúšikovi železnice niečo vysvetľovať. Táto každoročná prehliadka historických železničných vozidiel a techniky spojená s jazdami mimoriadnych historických vlakov prilákala do priestorov historického depa už mnoho návštevníkov. Pokračovanie...  Diskusia: 7

S motorákom na „Vrátno Fest“

7.6.2016 8:00, Autor: Mgr. Jaroslav Filo, Zdroj: Veterány.EU
OZ Veterány.EU a obec Hradište pod Vrátnom pozývajú širokú verejnosť na jazdu historickým motorovým vlakom z Bratislavy do Brezovej pod Bradlom, ktorá sa uskutoční pri príležitosti 4. ročníka festivalu folku a country Vrátno Fest v Hradišti pod Vrátnom. Štartujeme v sobotu 25. júna 2016 o 07:30 z priestorov Múzea dopravy v Bratislave. Pokračovanie...  Diskusia: 2

Rámcový návrh GVD ŽSR 2016/2017

31.5.2016 8:00, Zdroj: Železnice Slovenskej republiky
Tak ako po minulé roky vám aj v tomto roku prinášame rámcový návrh Grafikonu vlakovej dopravy pre trate Železníc Slovenskej republiky, ktorý vstúpi do platnosti v decembri. Rámcový návrh GVD 2016/2017 bol v týchto dňoch poskytnutý na pripomienkovanie vyšším územným celkom. Prosíme, berte do úvahy, že sa jedná o pracovnú verziu nového GVD a stále môže byť prihliadnuté na konštruktívne návrhy na vylepšenie. Pokračovanie...  Diskusia: 144

12. narozeniny VLAKY.NET očima novopečeného redaktora Správa obsahuje fotogalériu

26.5.2016 8:00, Autor: Dominik Havel
Když se na tu objevila pozvánka na narozeninovou jízdu, příliš pozornosti jsem jí nevěnoval. Avšak později jsem si uvědomil, že bych se přeci jen zúčastnit mohl. Kdy jindy se mi coby Východočechovi poštěstí, že Vlaky.net budou tak blízko, že celou akci i s cestou stihnu za jediný den? Zamluvil jsem si tedy 54. místo z 56 a těšil se na výlet do relativně čerstvé ciziny a především na setkání s kamarády, které jsem do té doby osobně neznal. Pokračovanie...  Diskusia: 27

Tri doplnky Správa obsahuje fotogalériu

22.5.2016 8:00, Autor: Ing. František Smatana
Do tohto článku som vtesnal doplnky a spresnenia mojich troch príspevkov predošlých. Samostatne by boli príliš krátke aj pre uverejnenie v krátkych správach, ale dokopy to ide. Tak ako tri Svätoplukove prúty. Alebo Trojdohoda. Či vepřo, knedlo a zelo. Švédska trojka (bez komentára). A samozrejme typické naše pivo, rum a borovička. Pokračovanie...  Diskusia: 10

Nostalgické jazdy do Brezovej pod Bradlom

21.5.2016 8:00, Autor: Mgr. Jaroslav Filo, Zdroj: Veterány.EU
Občianske združenie Veterány.EU v spolupráci s Klubom priateľov histórie železničnej dopravy Bratislava východ pozývajú širokú verejnosť na nostalgické jazdy historickým motorovým vlakom z Bratislavy do Brezovej pod Bradlom, ktoré sa uskutočnia 25. júna, 20. augusta a 3. septembra 2016. Na minuloročnej jazde do Brezovej pod Bradlom, organizovanej pri príležitosti 135. výročia narodenia M.R.Štefánika, nás záujem ľudí príjemne prekvapil. Pokračovanie...  Diskusia: 2

Trenčín – prekládka chynorianskej trate Správa obsahuje fotogalériu

19.5.2016 8:00, Autor: Ing. František Smatana
Umelci niekedy začínajú svoje vystúpenia slovami „moji priaznivci sa ma pýtajú na …“. Mňa sa zatiaľ nikto nepýta a námety na svoje články si musím vymýšľať sám. Tento som začal písať po prečítaní krátkej správy na našom webe. Pripomenul mi, že zatiaľ čo som sa rekonštrukcii hlavnej trate venoval pravidelne počas prác na nej, chynoranská trať na svoju chvíľu stále čaká. Ale len do dnes, jej 5 minút slávy je tu. Pokračovanie...  Diskusia: 17

Z Čermeľa vyštartuje športový expres

18.5.2016 8:00, Zdroj: OZ Detská železnica Košice
Noc múzeí a galérií sa v tomto roku ponesie v športovom duchu a Košická detská historická železnica pri tejto príležitosti vypraví 21. mája o 17:20 mimoriadny športový expres. Na konečnej stanici Alpinka čakajú okrem klasických športov i menej známe a zabudnuté športové disciplíny. Pre športuchtivých cestujúcich pripravilo OZ Detská železnica Košice disciplíny s tradičnými i menej tradičnými športovými potrebami. Pokračovanie...

Jak jsem jel letošní narozeniny magazínu VLAKY.NET oslavit Správa obsahuje fotogalériu

16.5.2016 8:00, Autor: Jiří Řechka
Sedmého května tohoto roku se opět uskutečnila narozeninová jízda našeho internetového magazínu VLAKY.NET. Byla v pořadí dvanáctá a já jsem se jí po roční pauze zúčastnil také. Chci vám ukázat něco z toho, co jsem prožil během cesty na toto setkání a pak i při návratu domů. Moje putování začalo v Praze na hlavním nádraží odjezdem Metropolu do Bratislavy. Pokračovanie...  Diskusia: 18