VLAKY.NET brigáda na Rendézi

4.6.2009 6:00 Ivan Wlachovský

VLAKY.NET v spolupráci s Múzejno - dokumentačným centrom organizovali v dňoch 23. 5. - 24. 5. 2009 brigádu v areáli bratislavského východného depa na Rendézi pri príležitosti pripráv 11. celoslovenského zrazu historických vozidiel, ktorý sa uskutoční v dňoch 13. 6. - 14. 6. 2009.

Pre niekoľko členov nášho klubu začala brigáda už v piatok poobede, u mňa doma. Stretli sme sa, posedeli, popili a pooslavovali Šľachtičnine narodeniny. Igi mi priniesol diorámu, ktorú nejaký čas už vyrábal. Pokiaľ viem, tak chce o jej výrobe napísať samostatný článok, tak nebudem dráždiť.

V sobotu ráno som vyduril s postele celú famíliu a krátko po deviatej hodine sme už aj stáli na Rendezi pripravení zapojiť sa do prác.
Jirko Kubáček mi poslal dopredu plán práce, tak som mal akú takú predstavu, že čo nás čaká. Plán obsahoval tieto body:

- vyčistiť kanál, popol vyvoziť buď na zarovnanie nerovností alebo na kraj antuky
- natrieť dvere na malej vodárni luxolom
- okná na malej vodárni umyť
- umyť tender 512.153
- vyčistiť a natrieť tender 512.153 zvnútra základovkou a vrchnou
- nakonzervovať tender 512.153, T 679.1312, parný žeriav, Henschel, nákladné vozne  (perá, skrutkovky, ručná brzda, klznice)
- točňa – vyzbierať odpadky, vyčistiť, namastiť tiahlo na závorovanie, natrieť zvislý betón vápnom
- upratať z antuky dlhé podvaly na vozeň, krátke za halu
- pozvážať suť a stavebný odpad z celého depa ku šturcu V 24
- vyčistiť zarastený úsek koľaje D 1, 2 a 3
- umyť okná vo dverách na trubkárni
- kompletne vyčistiť jamu v čističke rúr
- vyviezť chladničku zo strojovne čističky rúr na skládku sute
- klapky z uhliaku pri dezinfekčnej stanici upratať do Ut
- strechu a všetko zelené drevo na parnom žeriave očistiť drôtenou kefou a nafarbiť
- vyklčovať kríky za halou
- spáliť spáliteľného odpadu

Na brigádu sa oficiálne prihlásila hromada ľudí: MAYO, Pio, Rajio, 55.lukas, tercik, a54,  Theo, splinterX, Laci, štb, Sofia, kovac, LEGO704, M.T.131,koko, Peťov, wonga, Spirits, Fiiky, Flak, šlapetko, Dispi55, Igi, jožin, jaro, metal779, motorák, augustus1717, Doktorka, Uragán, Víchrica, TomasKobra... Rozsiahly zoznam. Bol som zvedavý, či účasť bude taká hojná, ako hojný bol zoznam. Čuduj sa svete, skoro všetci došli.

Ráno nás Jirko rozdelil do niekoľkých skupín podľa plánu prác a odišiel do Slovenského rozhlasu kde zhruba ½ hodinu rozprával do éteru.

Záznam rozhovoru s Ing. Kubáčkom v rádiu Regína (mp3 format, 32,2 MB, cca 35 minút)

Vrátil sa akurát načas, aby stihol navariť obrovské množstvo párkov, ktoré brigádnikom zaplnili prázdne žalúdky.

Poobede sme pokračovali v práci až skoro do tmy. Nasledovala grilovačka pri ohníčku a večerné premietanie filmov v trubkárni.
Hlboko v noci sme sa premiestnili do pripravených lôžkových vozňov, kde sme si konečne natiahli ubolené svaly. Ráno, na rozdiel od včera nebola až taká páľava, ba dokonca aj nejaká ta kvapka spadla. Rýchlo sme sa naraňajkovali a pokračovali vo vypĺňaní plánu práce.

Krátko po obede sme sa porozchádzali po celom Československu. Tuším najvzdialenejší účastník bol TomasKobra z Karlovarska.
Všetkým účastníkom okrem poďakovania patrí aj voľná vstupenka na 11. Zraz na Rendezi, tento krát s prívlastkom Dieselový.