Púchov pod striedavou pavučinou

8.8.2015 8:00 Helmut Böhme

1. augusta 2015 bol veľký deň pre stanicu Púchov. Prepínala sa zo jednosmerného na striedavý prúd. Toho dna ťahali vlaky motorové rušne. Rád by som to tiež zdokumentoval, z pracovných dôvodov to ale nebolo možné. Tak som si aspoň pozeral fotky, ktoré členovia klubu VLAKY.NET zverejnili v diskusnom fóre pod hlavičkou Zaujímavosti z prevádzky. Nasledujúceho dňa som tam ale vyrazil.

Najprv zasa do Prahy so spoločnosťou Flixbus, ktorá opäť sklamala. Odchod mal byť z Drážd'an 2:05 hod., prišla ale SMS, že meškajú „z dopravných dôvodov“ 45 minút. Nakoniec sa autobus objavil na Florenci v 5:12 hod. a dobehnúť na hlavnú stanicu na vlak s odchodom v 5:16 hod. by nestihol ani majster sveta. Tak vstúpil v účinnosť plán B, čiže EC do Bratislavy v 5:42 hod. Lístok som mal do stanice Kúty s tým, že na Slovensku mám bezplatnú prepravu a že sa so slovenským sprievodcom akosi dohodnem.

Pretože sa ZSSK na svojej internetovej stránke vyhráža, že cestujúci musí sprievodcu aktívne vyhľadať, inak bude považovaný za čierneho pasažiera, poctivo som sa mu ohlásil. Na to mi rozprával dačo o manipulačnej prirážke 4 €, čo by som bol aj ochotný zaplatiť, lenže som mal iba bankovku v hodnote 50 €. Nato vyzvedal, koľko mám drobných, a to bolo akurát 1,70 €. Tak povedal, že si za to vypije kávu a lístok mi nedá. Potom mi otvoril služobný oddiel, že nech si tam sadnem, a do Bratislavy sa už neobjavil.

Môj prípoj s postrkom z Bratislavy do Púchova (- Košíc) už čaká

Tam som mal akurát 5 minút na prestup, bežal som do pokladne, vyfasoval bezplatný lístok a utekal na vlak, ktorý sa bezprostredne po mojom nástupe dal do pohybu. Bol síce plný, ale prinútil som jedného cestujúceho, aby si odložil batožinu tam, kam patrí, totiž nie na sedadlo, ale do priestoru nad nim. Nemám rád ten novodobý zlozvyk, batožinu si z pohodlnosti odložiť na sedadlo. Tak namiesto o 9:40 hod. som vystúpil v Púchove až o 11:53 hod.

EŽ robí v Púchove zvyšné práce aj v nedeľu

Staničná budova ešte vo výstavbe, vpredu autobusy NAD

Podchod

Prvé poznatky som získal cestou od vlaku na ulicu, lebo najprv som si v meste obstaral jedlo a až potom som trochu sledoval dianie na stanici.

Rušne nákladného vlaku prišli so stiahnutým zberačom

Návestidlo stojí vľavo od koľaje, pre ktorú platí

Taká úprava je aj na hlavnej stanici v Prahe, vraj už sa ktorýsi rušňovodič pomýlil

RegioJet prechádza cez stanicu bez zastavenia

Rýchlik do Bratislavy mešká …

… a preto meškal 15 minút aj môj EC „Radhošť“ do Prahy. Pred staničnú budovu postavili automat na kávu tak šikmo, že ten asi nepozná, keď' doň niekto hodí mince. Keď' som vidiel, že sa akýsi stavbár kávy nedočkal a opakovaným buchnutím päsťou aspoň dostal peniaze naspäť, išiel som potom radšej až vo vlaku do reštauračného vozňa a dal som si tam kávu a palacinku za pomerné priaznivú cenu 3 €. Vlak ani nebol veľmi obsadený – nie je čudo, lebo sú prázdniny, takže študenti do Prahy z víkendu necestujú.

Aspoň „ilustračná snímka“ zo stanice Olomouc hl.n.

V Olomouci sa vlak najprv dal do pohybu, potom ale zasa zastavil. Už som si myslel, že sa zasa pokazil mesršmit, ako som to zažil pred pár mesiacmi, kedy sme kvôli tomu meškali 70 minút, takže som posledný prípoj do Děčína stihol len rýchlym behom. Tentoraz si ale majster poradil a nakoniec sa rozbehol definitívne; pršalo, tak sa rušeň asi len šmýkal. Meškanie sa do Prahy síce nepodarilo skrátiť, ale mal som časovú rezervu, tak som sa tam mohol ešte trochu porozhliadať.

„Fantova kavárna“ v historickej výpravnej budove

Expresný autobus DB do Norimberku

„Pendolino“ č. 2 je na rozdiel od nešťastného č. 3 funkčné

V Prahe-Libni nám prišli oproti 749.121 s poschodovými vozňami a Cyklohráček v podaní Esmeraldy s Cassandrou, ale než sa mi podarilo zapnúť fotoaparát, boli už preč. Tak som v 19:30 hod. pokračoval do Ústí nad Labem a tam som prestupoval na vlak do Děčína, kde som mal viac ako hodinu času na nákup. Potom som posledným spojom v 22:40 hod. pokračoval do Bad Schandau, aj keď' Desiro malo na informačnom paneli napísané „Schöna“ a aj sa hlásilo, že vlak tam vraj končí. Rušňovodič potom dačo prepínal a do Bad Schandau to potom už hlásilo správne.

Je to pomerne nový spoj, ktorý zaviedli po otvoreniu trate Sebnitz – Dolní Poustevna. Už som pánu Maxovi z Ústeckého kraja za to poslal pochvalu, lebo predtým bolo jediná možnosť, ako sa po 22. hodine dostať z Děčína na stanicu Bad Schandau, použiť taxík, za čo mi taxikár vytiahol z kapsy 700 korún. Ďalšia cesta domov prebehla bez problémov, a tak som mohol cestu v pondelok o jednej hodine ráno ukončiť tak, ako som to plánoval.

Všetky fotografie z tohto „tematického“ výletu nájdete v mojom verejnom albume a video na zvyčajnom webe.