Železnice a železničné spoločnosti

Počet správ: 1 872       Stránky so správami: /94

Výpravní budova ve Štěpánově opět poslouží veřejnosti Správa obsahuje video Správa obsahuje fotogalériu

21.9.2017 8:00, Autor: PhDr. Zbyněk Zlinský
Ve středu 20. září 2017 v 15:00 hodin bylo v železniční stanici Štěpánov zahájeno slavnostní otevření opravené výpravní budovy. Jedná se o nejnovější z dokončených oprav osobních nádraží v železniční síti České republiky po předání nemovitého majetku ČD do rukou SŽDC. Pozvaní novináři se dověděli také o dalších plánovaných opravách a rekonstrukcích v Olomouckém kraji. Pokračovanie...  Diskusia: 9

Na návštěvě za hranicemi: MHD Wałbrzych a nejkrásnější trať v Polsku Správa obsahuje fotogalériu

20.9.2017 8:00, Autor: Dominik Havel
Původně to měl být výlet do Wrocławi. Okolnosti se však postavily proti nám, a tak jsme zůstali ve Wałbrzychu, jehož městskou dopravou by se mohla mnohá česká a slovenská města inspirovat. Třešničkou na dortu je linka 15, vedoucí až k nádraží v Meziměstí. Pokračovanie...  Diskusia: 31

Ako som strávil popoludnie na trati do Zlatých Moraviec Správa obsahuje fotogalériu

19.9.2017 8:00, Autor: Michal Mazánik
Dovolenka na južnom Slovensku, pekné letné počasie a fanúšik železníc. Takouto kombináciou by sa dali zhrnúť dôvody, prečo som sa vybral na jazdu regionálnou traťou 151 do Zlatých Moraviec. Hoci ma už dlhšie zaujímajú trate v tomto regióne, na tejto to bola moja prvá návšteva. Výlet, o ktorom je táto malá reportáž, pripadol na popoludnie vo štvrtok 17. augusta. Pokračovanie...  Diskusia: 16

Naše téma: Odškodnění cestujících za zpoždění na železnici

18.9.2017 8:00, Autor: Dominik Havel
Se zpožděním vlaku se setkal každý z nás. Někdy nám zkrátí čekání na další vlak, jindy způsobí ujetí přípoje a nepříjemné opoždění na příjezdu do cíle cesty. Na straně cestujících stojí příslušná část Nařízení Evropského parlamentu a rady (ES) č. 1371/2007, jež reflektují například České dráhy. Pokračovanie...  Diskusia: 57

ČD představily revitalizované vozy pro linku R17 Správa obsahuje fotogalériu

14.9.2017 8:00, Autor: Jiří Řechka
Ve středu 13. září představí České dráhy revitalizované vozy určené pro linku R17 České Budějovice - Praha. Zveme vás na prezentační jízdu první ucelené soupravy. Ta vyjíždí z Českých Budějovic v 8:05, z Benešova v 9:48. Nebudete-li moci z časových důvodů jízdu absolvovat, můžete přistoupit ve stanici Praha hlavní nádraží, kam vlak přijede v 10:27. Pokračovanie...  Diskusia: 51

Naše téma: První třída v příměstských vlacích je zbytečná?

11.9.2017 8:00, Autor: Luděk Šimek
Článek navozující tuto otázku vyšel 7. září 2017 na E15.cz, odkud ho převzala i naše rubrika Krátké dopravní zprávy. Stručně shrnuto: Poslankyně za Středočeský kraj Helena Langšádlová se obrátila na ministra dopravy Dana Ťoka s návrhem na zrušení oddílů 1. třídy v příměstských vlacích. Pokračovanie...  Diskusia: 97

Konec páry na Šumavě Správa obsahuje fotogalériu

9.9.2017 8:00, Autor: Jan Kubeš
V druhé polovině července tohoto roku se objevil ve stanici Volary konvoj železničních vozidel, v jehož čele byla barča 749.250-7. Za ní byl bulík 464.008, souprava rybáků a doprovodné vozy personálu parní lokomotivy. Od pátku 21.7.2017, kdy začalo tradiční Šumavské léto s párou, byla souprava parního vlaku nasazována na hvězdicové jízdy šumavskými hvozdy. Pokračovanie...  Diskusia: 6

„Železniční doprava: technologie, řízení, grafikony a dalších 100 zajímavostí“ – novinka na knižnom trhu

7.9.2017 8:00, Autor: Peter Bado
V roku 2008 vzbudila zaslúženú pozornosť publikácia „Základy železničnej dopravnej prevádzky“ z pier kolektívu autorov pod vedením Jozefa Gašparíka. Svojím komplexným spracovaním však ostala osamotená a publikácia obdobného charakteru na trhu chýbala. Pokračovanie...  Diskusia: 34

Až na daleký sever (3. díl) Správa obsahuje fotogalériu

5.9.2017 8:00, Autor: Jiří Mazal
Poslední díl našeho cestopisu strávíme převážně na dalekém severu za polárním kruhem. Prohlédneme si největší švédské město za polárním kruhem Gällivare, kam jsme dojeli na konci druhého dílu, a svezeme si úžasnou Malmbanan až do norského Narviku tundrovitou krajinou, která je i v létě plná zbytků sněhu. Pokračovanie...  Diskusia: 10

Naše téma: Masarykovo nádraží

4.9.2017 8:00, Autor: Luděk Šimek
Pražské Masarykovo nádraží sice (aspoň z větší části své původní plochy) odolalo relativně nedávným útokům developerů, ale mediální pozornost vzbuzuje stále. BUDE odtud jezdit vlak na letiště, BUDE propojeno s hlavním nádražím tunelem, BUDE výkladní skříní národního dopravce, BUDE přemostěno nadchodem mezi ulicemi Na Florenci a Hybernská, BUDE nadchod pokračovat až na hlavní nádraží ... Pokračovanie...  Diskusia: 72

Zveme vás na Den železnice 2017 a další zářijové akce

3.9.2017 8:00, Autor: PhDr. Zbyněk Zlinský
Devátý měsíc každého roku, a ten letošní není výjimkou, se v České republice už tradičně nese ve znamení oslav železnice. Jejich vyvrcholením bývá Národní den železnice, tentokrát pořádaný Českými drahami 23. září v Bohumíně. ČD a další organizátoři připravili také řadu akcí regionálních, které najdete v naší pozvánce, přehledné a průběžně  aktualizované  - momentálně k datu  20.9.2017 . Pokračovanie...  Diskusia: 12

Naše téma: Nehody na přejezdech

28.8.2017 8:00, Autor: PhDr. Zbyněk Zlinský
Není to zajisté téma nějak objevné či nové (dokonce ani na stránkách našeho magazínu ne), ale zdá se, že je věčné. Bláhový je zjevně ten, kdo se domnívá, že se hazardérské chování řidičů a chodců na železničních přejezdech vlivem medializovaných tragédií a opakovaně vedených preventivních kampaní změní – nebo že snad ti zcela nepoučitelní se časem sami vyhubí. Pokračovanie...  Diskusia: 122

Až na daleký sever (2. díl) Správa obsahuje fotogalériu

27.8.2017 8:00, Autor: Jiří Mazal
V pokračování našeho cestopisu dojedeme do druhého největšího švédského města, Göteborgu. Poznáme zdejší MHD včetně lodí a vydáme se dále na sever po trati Inlandsbanan, kterou projedeme v celé její délce z Kristinehamnu přes Moru s pauzou v Östersundu až za severní polární kruh do Gällivare. Většinu času přitom prosedíme v motorovém voze při kochání se divokou přírodou. Pokračovanie...  Diskusia: 41

Opravené náchodské nádraží slouží cestujícím Správa obsahuje video Správa obsahuje fotogalériu

23.8.2017 8:00, Autor: Jiří Řechka
SŽDC dokončila první větší rekonstrukci výpravní budovy od převzetí správy nádraží loni v létě. Státní organizace navázala na České dráhy a dokončila poslední etapu oprav. Koncem prázdnin tak začíná cestujícím sloužit omlazené náchodské nádraží, které citlivě respektuje již dokončenou stavbu autobusového terminálu, uvádí tisková zpráva k završení stavby 21.8.2017, při němž magazín VLAKY.NET nechyběl. Pokračovanie...  Diskusia: 29

Motorové lokomotivy na našich kolejích: řada 799 Správa obsahuje fotogalériu

22.8.2017 8:00, Autor: PhDr. Zbyněk Zlinský
Roztomilé malé adély řady 799 patří k lokomotivám, které běžné občanstvo bez zájmu o železnici vesměs vůbec nezná. Vzhledem k jejich určení pro posun v depech a opravnách železničních vozidel se s nimi mimo kolejiště těchto veřejnosti nepřístupných zařízení za normálních okolností setkat nemůže, snad jen tu a tam někde v železniční stanici. Pokračovanie...  Diskusia: 3

Až na daleký sever (1. díl) Správa obsahuje fotogalériu

20.8.2017 8:00, Autor: Jiří Mazal
V červenci jsem si konečně splnil svůj cestovatelský sen a dojel vlakem až do nejsevernější normálněrozchodné stanice v Evropě, do Narviku. Nezůstane samozřejmě jen u toho. Navštívíme Hamburk, svezeme se celým Dánskem přes průlivy Malý a Velký Belt a Öresund a po návštěvě Göteborgu zamíříme do odlehlých končin středního Švédska po kolejích turistické Inlandsbanan. Pokračovanie...  Diskusia: 38

Šest tramvajových provozů aneb Putování se Sachsen-Ticketem (5. díl: Lipsko) Správa obsahuje fotogalériu

16.8.2017 8:00, Autor: Dominik Havel
V posledním díle se zaměříme na Lipsko a jeho dopravní podnik, jehož politika obnovy vozového parku tramvají se příliš neliší od té české. Projedeme se tramvají do Schkeuditz a stanici po stanici si prohlédneme nový tunel pro S-Bahn, který zprůjezdnil největší hlavové nádraží v Evropě. Pokračovanie...  Diskusia: 9

Naša téma: Krízový vývoj slovenskej železnice

14.8.2017 8:00, Autor: PhDr. Zbyněk Zlinský
Železnice na Slovensku degenerujú. Neinvestuje sa tam, kde treba, zanedbáva sa výchova novej železničiarskej generácie a stále sa nerieši otázka postavenia železnice v systéme verejnej osobnej dopravy, ktorej nosnou časťou by mala byť práve ona. Ak to takto bude pokračovať naďalej, hrozí v blízkej budúcnosti slovenským železniciam kolaps. Pokračovanie...  Diskusia: 473

Makedonie a Kosovo (2. díl) Správa obsahuje fotogalériu

11.8.2017 8:00, Autor: Jiří Mazal
V druhém díle našeho putování se podíváme po Kosovu - zemi, kterou Česko uznalo a Slovensko ne, má po Evropě nechvalnou pověst a stále v ní hlídkují vojáci z mezinárodních misí. I tady se však jezdí vlaky a je na co se dívat. Pokračovanie...  Diskusia: 23

Šest tramvajových provozů aneb Putování se Sachsen-Ticketem (4. díl: Dessau, Halle) Správa obsahuje fotogalériu

9.8.2017 8:00, Autor: Dominik Havel
Právě otevíráte sasko-anhaltský speciál cestopisu ze zemí bývalé NDR. Protože jsme po příjezdu do Wernigerode ještě měli do večera dostatek času, udělali jsme si výlet do Dessau, někdejšího producenta cyklonu B pro nacisty. Pokračovanie...  Diskusia: 62