Do Prahy a na lokálku do Mochova

3.7.2021 8:00 Helmut Böhme

Zprávy o redukci provozu na některých tratích Středočeského kraje a dokonce zastavení provozu lokálky Čelákovice – Mochov mě nenechaly chladnými a ponoukly mě poslední červnový den k dalšímu výletu do Čech.

Jak bylo zmíněno na portále Zdopravy.cz nebo také v Benešovském deníku, Středočeský kraj chce omezit, popřípadě zastavit provoz na některých tratích, kde cestuje málo lidí. K nim patří i trať číslo 233 z Čelákovic do Mochova. Protože vlaky tam během školních prázdnin od 1.7. do 31.8. nejezdí, vydal jsem se na cestu den předtím, 30.6. Vyrazit jsem musel trochu dřív, protože Railjet do Štýrského Hradce odjede momentálně z Dresden-Neustadt namísto 8:03 h už 7:24 h kvůli výluce u Dolního Žlebu.

Ranní Děčín hl.n.

Do Děčína přijede v 8:27 h, pokračuje ale až v 9:00 h, takže jsem mohl vylézt a fotit. Vpravo je připraven „Pepik“ 371.005 u rychlíku linky R20 s odjezdem v 9:22 h. V lepších časech vezl EC až do Drážd’an.

Nové spojení v Praze

Do Prahy jsem dorazil včas, ale protože bouře zasáhla přes noc Česko, jeli skoro všechny vlaky se značným zpožděním. Například Regiojet dorazil z Košíc namísto 5:55 h až v 12:05 h. Vydal jsem se na bývalou trat’ pod Žižkovem, kde teď je cesta pro pěší a cyklisty, a filmoval jsem: https://youtu.be/9oAs42fjf8s

Praha-Hostivař

Potom jsem jel přes Vršovice do Hostivaře, kde je v provozu nová zastávka Praha-Eden, zatímco se v Zahradním městě se ještě pilně staví. Zastavili jsme tam však z dopravních důvodů s blokovanými dveřmi. Asi to má už naprogramované v AVV. Desirem Arrivy jsem potom jel do Libně. Jak je patrné podle otevřených oken, nefungovala mu klimatizace.

Praha-Libeň

Mnoho nákladní dopravy ve stanici zrovna nebylo, většinou dál přijížděly zpožděné vlaky z východu. Nějakým zvláštním vlakem také děti odjížděly na prázdniny.

Praha Masarykovo nádraží

Plánovaný odjezd z Masarykova nádraží do Čelákovic byl v 15:20 h. Do soupravy přidali ještě jednou jednotku a probíhala navíc zkouška brzdy, takže jsme měli při odjezdu 13 min zpoždění. Potom jsme museli také čekat, až odjel CityElefant do Českého Brodu. Po cestě probíhají stavební práce - přestavba nádraží Vysočany – a provoz je tak částečně jednokolejný, takže jsme museli několikrát čekat na protijedoucí vlaky.

Mochov

V Mochově vylezli dva domorodci, ostatní byli šotouši, co jeli v 16:37 zpět. Je opravdu otázkou, zda vlak má smysl. Každou hodinu jede autobus z náměstí ke stanici metra Černý most, odkud se dostanete do středu Prahy, aniž byste se museli stresovat, jestli vám přípojný vlak neujede.

Čelákovice

Dva z cestujících ještě měli blbý nápad, právě v čas odjezdu kupovat od strojvůdce jízdenky a zaplatit velkými bankovkami. Odjeli jsme tak se zpožděním, ale včas nato, abychom stihli přípoj do Prahy na hlavní nádraží.

Praha-Holešovice

Na hlavní nádraží jsme dorazili skoro včas, tak jsem rychle utíkal na metro do Holešovíc. Tam to měli celkem popletené. Zatímco vlaky do Českých Budějovic obvykle stojí na 1. nástupišti, čekal tam nákladní vlak na předjíždění. Ten do Budějovic stál na 3. nástupišti a Railjet do Berlína přesměrovali na druhé nástupiště. Příjezd jsem alespoň natočil: https://youtu.be/TuhZ_srChRM

Nicméně jsem dorazil domů včas.

Další fotky jsou na https://abload.de/gallery.php?key=jQDpzJUz

Všechny fotografie 30.6.2021 © Helmut Böhme

Upravil: Mgr. Jiří Mazal

Úvodní snímek: motorový vůz nesoucí staré označení M 152.0 KŽC doprava ve stanici Mochov