Cesta do Belgie

7.1.2005 12:18 Karel Furiš

Je 3.1.2005 a odjíždím se svým synem na cestu do Německa s krátkou zajížďkou do Belgie. Hned při odjezdu EC 106 Praha hlásí 15 min. zpoždění. Usadíme se ve voze PKP bez klimatizace. Do České Třebové přijíždíme s 10 min. náskokem tak jsem vyběhnul ven koupit v automatu kafé. Do Prahy přijíždíme s 5 min. náskokem. EC táhla 151.008. Na přestup máme něco přes hodinu.

Po malém občerstvení přistavují R 352 v čele 363.045. Zabereme prázdné kupé a jedem. V Chebu končí ČD loko a nasadí na nás Ragulina sovětské výroby 232.414, který nás táhne do Norimberku. Tady se rychlík dělí na tři části do Frankfurtu, Mnichova a Štutgartu. My pokračujem do Frankfurtu s loko 120.120. Je po šesté hodině ranní a Frankfurt nás vítá vysokými osvětlenými budovami. Na přestup máme půl hodiny tak dáme pořádné německé kafé za 1,-EUR. Najdeme náš další vlak RE 35080 je to patrová souprava s el. loko 111.052 a řídícím vozem.

Odjíždíme do stanice Siegen přes Kolín nad Rýnem. Po necelých dvou hodinách vystupujeme. Už je světlo a uděláme pár snímků a už je tu ta sama souprava do st. Aachen v čele s loko 111.012. Krajina je zde mírná sem tam pár kopečků nebo rovina. Cestou jsme se setkali kousek s tratí pro ICE kde jsme taky jeden projíždět viděli. V poledne jsme v Aachenu. Zde projíždí a zastavují vlaky ICE a Thalys. ICE jezdí Brusel – Frankfurt a Thalys jezdí Brusel – Köln.

Hned jsme si jedno TGV vyfotili a fíra mě dovolil vyfotit kabinu. Po půl hodině přijíždí Belgická souprava regionálního expresu RE 5033. Je to dvoudílná pantografová jednotka má i 1.tř. Ve 2.tř.jsou sedačky jako v patrových vozech NDR, které jezdili do nedávná na Ostravsku. Max. rychlost je 130 km/hod. Číslování loko v Belgii jsem nezjistil mají to podobně číslované jak např. dopravní podnik. Trasa z Aachenu do Belgického města Liege-Guillemins je celá v rekonstrukci něco jako koridor u nás. Částečně jsme jeli po jedné koleji ale bez zpoždění. Konečně jsme dosáhli cíle naší cesty. Vystoupíme uděláme pár snímků. Stanice je taky v rekonstrukci celé nádraží se posune asi o 50m dál kde staví novou budovu. Zastavují zde všechny mezinárodní vlaky. Jezdí tu Os,Sp,IC a ICE s Thalys (TGV). Máme necelé tři hodiny tak vyrážíme na prohlídku města.

Půl hodiny před odjezdem jsme zpět na nádraží. Opět odjíždíme pantografem SNCB (B)RE 5015 do Aachenu. Zde jsem zjistil zda můžeme použít ICE 17 International do Frankfurtu. Odpověď zněla: "ja no problem zuchlag". Tak jsem jsme jeli ICE do Frankfurtu super požitek doporučuji všem co mají možnost. Cestou to nejvíce rozjel na 296 Km/hod. Ve Frankfurtu máme spoustu času tak vystupujeme na letišti. Syn tam ještě nebyl tak jsme si to tam prošli a svezli se ještě nadzemní dráhou, která rozváží cestující do různých sektorů na letišti. Jsou to dvoudílné soupravy uprostřed je vodící kolej nebo něco takového, má to i vyhybky ale jezdí na kolech bez strojvedoucího. Po prohlídce jedeme S Bahnem na hlavní nádraží Frankfurt.

Uděláme pár nočních snímků, pro zahřátí si dáme naši moravskou slivovici a krátce po 23. hodině přistavují naší soupravu D 353 do Prahy. Opět je čele ta samá loko jako sem 120.120. Usadíme se v prázdném kupé, dáme nějaký bufet a pivo a zalehneme. Na hranicích nás budí pasová kontrola pak ČS průvodčí. Probouzíme se kousek před Prahou. V Praze máme 45 min. na přestup na IC 141 Detvan. Už přijíždí 151.011 udělám foto a jdeme se usadit. Cesta se nám vydařila. Nafoceno je asi 140 foto. Najeto celkem 2 547 km.